خیریه دکتر مصطفی نراقی

اولین دانشگاه تخصصی در حوزه مراقبت سالمندی افتتاح شد

نویسنده :

خیریه نراقی

تاریخ انتشار :

December 27, 2023

تاسیس مرکز پودمانى علمى و کاربردى کهریزك دکتر نراقی

آیین افتتاح دانشگاه علمی_کاربردی تخصصی مراقبت از سالمند، به همت خیریه زنده‎ یاد مرحوم دکتر مصطفی نراقی، امروز صبح طی مراسمی در آسایشگاه کهریزک با حضور چهره‌هایی از جمله دکتر حداد عادل”مشاور رهبری”، سردار محمدیان “رییس پلیس تهران”، آقای دکتر شانه‎ساز، آقای دکتر ایزدی و دیگر چهره‌های کشوری و لشگری برگزار شد.

Nahaleh Naraghi, Farvardin Tahbaz

دکتر حداد عادل: از افتتاح چنین دانشگاهی خوشحالم

خدا را شکر می کنم که توفیق حضور در این مراسم را دارم. جا دارد در آغاز سخن از مردم مظلوم فلسطین و غزه یاد کنم که جوانان خود را مظلومانه از دست می دهند که امیدوارم خداوند پیروزشان کند.

خوشحالم که برای چندمین بار از آسایشگاه کهریزک دیدن می کنم بیش از یک بار توفیق داشتم پای صحبت های مدیران و سالمندان کهریزک نشستم و تصویر خوبی از این مجموعه دارم.

کهریزک به صورت یک شهر در آمده و اگر بگویم این مجموعه باعث افتخار ملت ایران است گزاف نگفته‌ایم. مردم نیکوکار ایران اینطور همت کرده‎اند که یک موسسه مردمی را با دلسوزی و یکدلی برای رفع مشکلات سالمندان عزیز به وجود آورده اند.

ما می توانیم این تجربه را به مردم جهان بیاموزیم؛ در سال هایی که ایران تحت تاثیر تحریم فلج کننده بوده مردم ایران از رسیدگی به حال هم غافل نبودند. اگر رسیدگی مردم به حال هم نبود، این تحریم ها مردم را از پا در می‎آورد

از هیات امنا، هیات مدیره، کلیه ی نیکوکاران و خانواده مرحوم دکتر نراقی و همه دست اندرکاران کهریزک طلب توفیق دارم و امیدوارم فعالیت این مجموعه در فضای‌مجازی به گوش همه برسد. چون فضای مجازی ما سیاه شده و حرف های راست کم شده است.

واقعیت های اینجا را منعکس کنید تا مردم بدانند آدم های نیکوکار در جامعه ما زیاد هستند

دکتر نراقی: رویکرد آموزشی در کهریزک از گذشته تاکنون، تداوم یافته است

دکتر علی‎نصر نراقی، موسس خیریه دکتر مصطفی نراقی در این مراسم عنوان کرد:

حدود ۳۰ سال پیش پدر خیریه نراقی را بنا نهادند که در آن هدف، آموزش قرار گرفت و مادر بنده، تعدادی مدرسه را در شهر مشهد بنا گذاشتند که هدف ما آموزش و تعلیم هم بود.

در حال حاضر هم ما فرشته‌هایی را در موسسه کهریزک داریم که همه هدفشان کمک و آموزش به عزیزانی است که در این مرکز نگهداری می شوند؛ خوشحال هستیم که کهریزک در ایران و خارج از کشور زبانزد است و تلاش می‎کند به بهترین نحو کار کند؛ ما نیز خوشحالیم که در کنار کهریزک قرار داریم.

مدیرعامل کهریزک:حمایت از مددجویان، افتخار ماست

حمید قبادی دانا “مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک” در مراسم افتتاحیه دانشگاه علمی کاربردی تخصصی مراقبت از سالمند اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ما که در آسایشگاه کهریزک البرز است، مربوط به ساختمان شقایق است که حدود ۲۰۰ مددجو یعنی حداقل ۵ آسایشگاه جدید را می‌تواند در خود جای دهد؛

خوشبختانه مانند تمامی بناهای کهریزک که بانیان خیر اندیش هزینه های آن را تقبل کرده‎اند، هر طبقه ی این ساختمان نیز بانیانی دارد که ارزش ریالی آن ۷۰ میلیارد تومان است.

وی در ادامه افزود: در همه جای دنیا آسایشگاه‌ها توسط دولت یا شهرداری اداره می‌شود اما ما مفتخر هستیم که از عزیزان مدد‌جو، خودمان حمایت می‌کنیم.